czwartek, 26 lipca 2012

Mieczyk

Gladiole to piękne bulwiaste rośliny. Chętnie trzymam je w wazonie. Nadają się zwłaszcza do dużych wiązanek. Na kwietnikach muszą rosnąć w grupach gdyż pojedynczo nie wyglądają efektownie. Maja też skłonności do pochylania się dlatego sadzimy je na głębokość ok 8 cm a w razie potrzeby rośliny podwiązujemy do palików. Bulwy sadzi się w kwietniu na miejsca stałe. We wrześniu wykopuje wraz z liśćmi, które pozostają aż do wyschnięcia. Następnie liście odcinamy a bulwy przechowujemy w suchym torfie i przewiewnym pomieszczeniu do wiosny. Niestety moją skrzynkę z torfem zalało i mieczyki zaczęły wyrastać. Postanowiłam uratować co się da. Włożyłam je do doniczki z ziemią i tak doczekały wiosny. Niskie temperatury dały im się we znaki ale kilka przetrwało. Odrodziły się na nowo i dziś pięknie kwitną, co widać na zdjęciach. Tak uratowałam moje gladiole przed całkowitą zagładą. Mam nadzieję też na liczne bulwy przybyszowe i moja rodzinka mieczyków powiększy się. Gladiole lubią ziemię próchniczą i słoneczne osłonięte od wiatru miejsca Mieszańce wyrastają do 1.5 m wysokości. Kwitną od lipca do sierpnia.

Przerośnięte bulwy mieczyków
Gladiole
Gladiolus
Mieczyk






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz