czwartek, 31 stycznia 2013

Zimowe porządki

Co tu robić kiedy do wiosny jeszcze tyle tygodni? Koniec zimy dla mnie jest zawsze najtrudniejszy. Już takim niecierpliwym człowiekiem jestem a za pracą w ogrodzie stęskniłam się bardzo. Postanowiłam sporządzić plan na cały rok. Posortowałam nasiona, czy są jeszcze zdatne do wysiewu. Nie chciałabym się rozczarować, gdyby po tylu dniach oczekiwania nic by nie wykiełkowało. Potem zabrałam się za narzędzia; niektóre tylko do wyczyszczenia ale też do naprawy  znalazło się kilka sztuk. Szczególnie grabki ucierpiały przy zeszłorocznym wyrównywaniu ziemi. Na dworze było dziś dość cieplutko jak na te porę roku - całe 8 stopni! Śnieg topnieje w szaleńczym tempie. Trzeba będzie pomyśleć o bieleniu wapnem drzewek, które ochroni je przed skokami temperatur. Zaplanowałam też domowe skrzynki wysiewne, przyspieszy to co niektórym roślinkom wzrost aby wiosnę zacząć w pełnym rozkwicie. Potem była kolej na piwnicę, gdzie przechowuję w piasku bulwy i kłącza. Usunęłam wszystkie nie nadające się do sadzenia. Teraz tylko czekać kiedy ogród trochę przeschnie a w cieplejsze dni będzie można przerzucić kompost. Uzbierało się tego zeszłego roku, ze głowa boli ale i tak najbardziej cieszę się na przebiśniegi i inne zwiastuny nadchodzącej wiosny.
 A to mój wzorzec składziku na narzędzia, który kompletuje systematycznie.
Narzędzia fiskars są naprawdę świetne, godne polecenia.

Zdjęcie: http://marketbaza.pl

3 komentarze:

  1. Używam niektórych z tych narzędzi.Faktycznie są godne polecenia, ale są wyjątki.
    Jak dla mnie brakuje w tym wzorcu lekkich narzędzi, o regulowanej wysokości trzonka, którymi mogą posługiwać się drobne i wątłe kobiety. Są takie w ofercie firmy.
    Waga narzędzi jest bardzo istotna.Brakuje też wideł amerykańskich.
    Pozdrawiam miłośnika pięknych roślin.

    OdpowiedzUsuń
  2. Och, mam kilka z przedstawionej kolekcji. Małe sekatory niestety się nie sprawdzają, nie wiem czemu, reszta godna polecenia, no i ten pomarańczowy kolorek - nie do zgubienia na wieki wieków, zawsze gdzieś mignie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co prawda to prawda, sama gubię wszystkie narzędzia. Nie raz coś wpadnie w krzaki a wtedy kolorek ostrzegawczy się sprawdza.

      Usuń