poniedziałek, 25 lutego 2013

Jak pielęgnować storczyki?

Sytuacja za oknem zmusiła mnie do zaprzestania marzeń ogrodowych. Ogarnia mnie zimowa melancholia jak widzę za oknem kolejne zwały śniegu. Biało-czarny świat opatrzył mi się do znudzenia. W poszukiwaniu kolorów wybrałam się do sklepu ogrodniczego. Jakaż to ulga dla duszy, te wszystkie barwne doniczki: jaskrawe żonkile, hiacynty, tulipany, prymulki. Nie wiadomo gdzie patrzeć, wszystko chciałoby się zabrać do domu. Dla ogrodnika to prawdziwa uczta, po wielu tygodniach postu. Moim łupem padł fioletowy storczyk. Nigdy nie hodowałam tych kwiatów, będzie to więc dla mnie całkiem nowa przygoda. Zabrałam się za pogłębianie wiedzy na temat potrzeb tych piękności. Na razie wygląda imponująco, zobaczymy czy się u mnie rozgości.

Siedem dobrych rad, za które storczyki odwdzięczą się pięknym kwitnieniem:

  1. storczyki lubią dużo światła ale nie bezpośrednie słońce,
  2. podlewamy je tylko wtedy gdy ziemia w doniczce jest całkowicie sucha, co około 7 dni, nadmiar wody z podstawki usuwamy, najlepsza jest woda destylowana lub deszczówka,
  3. nawożenie preparatem dla storczyków od wiosny do jesieni raz w miesiącu, 
  4. odpowiednia temperatura powinna wahać się od 10 w nocy do 27 w dzień,
  5. dobrze jest gdy storczyki maja dużą wilgotność powietrza ale przy odpowiednim podlewaniu wytrzymują i suchsze powietrze,
  6. po zakończeniu kwitnienia łodygi wycinamy u nasady, 
  7. do przesadzania nie stosuje się ziemi ogrodowej tylko korę sosnową, zmieszaną z keramzytem, torfem wzbogaconym węglem drzewnym, przesadzać należy co 2-3 lata gdy roślina "wyłazi " z doniczki, po posadzeniu przez 10 dni rośliny nie podlewamy.
Orchidea

albo storczyk


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz