piątek, 17 lipca 2015

Wierzba Mandżurska III

Salix matsudana - czyli wierzba mandżurska. Dorasta do 10 m wysokości. Jak widać na poniższym zdjęciu, mojemu drzewku niewiele brakuje by osiagnąc te rozmiary :). 


Wierzba mandżurska  - trzyletnie drzewko

A wszystko to za sprawą wilgotnej i żyznej gleby, (wierzby źle rosną na glebach piaszczystych), miejsca w zacisznym kącie ogrodu i sporej dawki słońca. Nawożenie mojej wierzby zaczęłam od pierwszego momentu wzrostu, kiedy dobrze się ukorzeniła. Zależało mi na szybkim zasłonięciu parceli sąsiada. Zastosowałam sypki nawóz, łatworozpuszczalny w wodzie Azofoskę, w dawkach określonych na opakowaniu. Teraz świetnie daje sobie radę bez mojej pomocy. Jednakże aby zachowała ładny pokrój i piekne ulistnienie wiosenne "dokarmianie" jest wskazane.

Sadzonka wierzby - 20 cm

Tak wszystko się zaczęło. Malutka gałązka, szybko ukorzeniła się w wilgotnej ziemi. Aby urosła i miała ładny kształt jej pędy palikowałam, nadając im właściwy kierunek wzrostu. Nie chciałam aby zbytnio się rozrosła "zagladając" do sąsiada. Wtedy konieczne byłoby jej przycinanie a tego chciałam uniknąć. 

Jednoroczne drzewko wierzby

Po roku miałam już ponad metrowe drzewo. To za mało aby ukryć brzydką siatkę ogrodzeniową. Jednakże moja cierpliwość została nagrodzona. Dziś po trzech latach, cieszę się pięknym wznoisłym drzewem( i kilkoma nowymi). Wiosną jej gałązki świetnie nadają się do światecznych dekoracji. Ścięte, jeszcze nie ulistnione pędy można wstawić do wazonu i udekorować wydmuszkami. Natomiast po tygodniwym "postoju" w wodzie wypuszczą świeże listki, ciesząc oko pierwszymi oznakami wiosny.


2 komentarze:

  1. Hej, jestem zachwycona Twoim ogrodem. Mogę mieć dla Ciebie fajną propozycję współpracy. Czy mogę prosić o Twój adres mailowy? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry to może sie chociaż przedstawisz? Nie odpisuję na anonimy :)

      Usuń