poniedziałek, 6 lipca 2015

Kolory w ogrodzie

Kolejne zestawienia kolorystyczne. Na pierwszym planie srebrzyste liście czyśćca wełnistego, za nimi fioletowa lawenda a jako uzupełnienie blado-różowe płatki goździków pierzastych.
Odpowiada im stanowisko w pełnym słońcu, u mnie akurat rosną na glebie piaszczysto - gliniastej. Całe towarzystwo wytrzymuje nawet dłuższe okresy suszy, zadowalając się niewielkimi porcjami wody.
Inaczej się ma z pięknie wybarwioną na czerwono żurawką drobnokwiatową. W okresie bezdeszczowym musi być podlewana a i cieniem jaki zapewnia jej towarzystwo sporo wyższej lawendy nie pogardzi. W skład mojej wielogatunkowej kompozycji kwiatowej wchodzi również kostrzewa sina, która w okresie kwitnienia wypuszcza kremowe pióropusze.
 Wspólna cechą tych wszystkich roślin jest alkaliczna gleba do lekko kwaśnej w przypadku żurawki.
 Tak pokrótce wygląda moja słoneczna rabata, pamiątka po niezmierzonej ilości ziemi jaka pozostała mi z drenażu wokół domu. Jej wzniesiony charakter zmusił mnie do zastosowania roślin o małych wymaganiach wodnych i glebowych, co sprawdziło się w praktyce. Rośliny rosną wspaniale już drugi sezon.

Lawenda dopiero zaczyna swoje kwitnienie.
Goździk pierzasty "Albus" (łac. Dianthus plumarius)

Żurawka drobna
Pluszowe czyśćce i żurawki
Na drugim planie goździki pierzaste
Czyściec wełnisty i kwitnąca kostrzewa
Żurawka drobna i kostrzewa sina
Żurawka drobna "Palace Purple" (łac. Heuchera micrantha)

cdn...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz