wtorek, 19 czerwca 2012

Hipeastrum

Ten komentarz zachęcił mnie by bliżej poznać tę kwiatową piękność, która gości u mnie na parapecie już dobrych parę lat. Mój amarylis okazał się być hipeastrum. Nie mam doświadczenia w hodowli roślin doniczkowych więc zapytałam o radę znajomych. I ku mojemu zaskoczeniu jest znaczna różnica między tymi roślinami. Amarylis może mieć o wiele więcej kwiatów, (nawet do 12) kiedy to hipeastrum ma zazwyczaj do czterech paków kwiatowych. Uprawa roślin doniczkowych w moim wydaniu to intuicyjne zaspokajanie ich potrzeb. Podlewanie jak za sucho, nawożenie w czasie kwitnienia i odpoczynek jak przystało na cebulkę czyli nie podlewanie przez jakiś czas. Jak widać nie jest to roślina trudna w hodowli i mam trochę wyrzutów sumienia bo za piękno jakim się odwdzięcza zasługuje na trochę więcej zainteresowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz